Tuesday, March 17, 2009

rumah pilihan dan idamanku... heheheh

al kisahhhh........

aku start survey rumah dari hari raya puasa tahun lepas. kalau ikutkan hati, kitorang nak pilih rumah yang setingkat je... almaklumlah malas nak naik tangga.. heheh... siap kat area tepi pantai gituuuu.. heheh.. umah jenis semi D. mmg dah berkenan tapi tinggal 1 unit je.... itupun show house... itu yg kena fikir banyak kali tuhhh... rumah tu berdekatan dengan tepi bukit... risau pulak akuuu....kebetulan waktu tu pulak ada kejadian tanah runtuh kat bkt antarabangsa KL. terus aku batalkan niat untuk beli umah tu......

so, nak dijadikan cerita. aku ambil cuti panjang utk berehat di kuantan masa akhir tahun lepas.... 13 disember 2008 on the way aku nak balik kampung mak aku, hubby aku ajak aku survey rumah di area Indera Mahkota... sekali pandang je dah jatuh cinta..... Taman Mahkota Putra fasa 2.... kalau ikutkan, design biasa je.. tapi aku dengan hubby mmg berkenan sbb ada ruang tanah untuk berehat2 dan space utk buat kolam ikan.... hubby aku mmg rajin bela ikan... aku cuma tukang tengok je. hehhehe...


rumah contoh


yg ini umah sebelah umah contoh tu... saje ambil feeeeel.... heheheh


actually, umah yg aku nak ambil tu still under construction lagi.... target pemaju siap bulan jun 2010... tapi kita tgk jela bila boleh siap..... iyalah, kita hanya merancang Allah yg tentukan...
gambar ni adalah gambar yg terbaru 10 mac 2009

rumah yang lain semuanya dah siap, apasal rumah aku tak siap lagi ni...


tak sabar dah nak tgk umah ni siap..... anyway aku belum ada plan nak buat konsep apa. cuma kitorang dah plan utk landskap luar umah.... siap nak pasang buai gitu.... heheheh... berangan je la..... kana buat cket2, tgk pada budget akhir tahun ni... heheh.... aku tgh survey design utk grill rumah ni... aku nak simple je... tapi tgkla nanti k.... kalau dah jumpa, aku citer di keluaran akan datang.....

daaaaaaaaa.......

2 comments:

  1. wah wah wah... best2... slamat menabung utk mendecorate rumah.. buat konsep moden ala2 design kat ikea kewl :D

    ReplyDelete
  2. uik dah beli rmh ghupenye...kat mane tu mah???

    ReplyDelete