Wednesday, March 4, 2009

udang galahhhhhh....

last week aku balik kuantan... wahhh hubby aku carikan udang galah utk aku.... then kitorang buat udang masak merah..... pehhh.. sedap gila.... saje nak bagi korang tergiurrr dengan udang2 ni... hehehehh

mehla aku tunjuk cara2 nak memasaknya... ni kitorang masak sama2 dengan kakak ipar aku... sempoi je.....

nila rupa udang yg sebenar.....
cili kering ni kena masak dulu then kita blend saje.... dah siap blend pun..... sekejap je....

pastu.... blend bawang merah dan bawang putih ..

then, tumiskan bawang2 td.. agak2 dah lama sikit baru masukkan cili kering yg diblend td...... bila dah naik bau yg agak sedap,... ambillah secubit garam secukup rasa... secubit tuhhh.. hehehh
masukkan udang2 td.... gaul sehingga rata ya puan2
pastu.. masukkan sedikit air dan tunggu sehingga udang masak..... baunya.... baik punya

hmmmm... dah masakkkkla....... bulat2 gituuu
siapla utk hidangan tengahari ni..... amacammmm .. jom melantakkkk


1 comment: